Opleidingen

Informatie voor de jeugd

Met een geschiedenis van ruim 160 jaar lijkt het verleden voor Harmonie Ons Genoegen te Herkenbosch voldoende waarborg te bieden voor het voortbestaan. Aandacht voor de jeugd en voor de toekomst van onze vereniging eist van ons dat we onze muzikale prestaties hoog houden. Een gedegen opleiding is daarvoor heel belangrijk. Kwaliteit van muziek en plezier in het spelen met elkaar moet daarbij in evenwicht zijn. Omdat muziek heel belangrijk is voor de ontwikkeling van kinderen is vroegtijdig kennismaken met muziek een eerste vereiste.  Zie daarvoor bijgevoegde link naar het filmpje “MuziKidz” van de basisschool in Montfort. Een project dat door de basisscholen van alle kernen van de gemeente Roerdalen is opgevolgd.

Lijkt het jou leuk om een instrument te leren bespelen en mee te spelen bij ons orkest? Word dan muzikant bij Harmonie Ons Genoegen!
Harmonie Ons Genoegen Herkenbosch biedt muziekopleidingen aan voor iedereen die het leuk lijkt om muzikant te worden in ons orkest. Alle opleidingen worden verzorgd door gediplomeerde docenten die leden met plezier leren een instrument te bespelen. Je kunt kiezen voor een opleiding op een blaasinstrument, of voor onze slagwerkopleiding.  Voor meer informatie over deze opleidingen, klik hier.

Onze eigen jeugdharmonie repeteert elke donderdagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur wisselend in Herkenbosch of in Vlodrop. Je bent natuurlijk van harte welkom om eens te komen luisteren! Neem dan even contact op waar er gerepeteerd wordt.

Inschrijvingsformulier harmonie.pdf